
O Ninjutsu
To je borilačka veština čije korenje seže duboko u istoriju i kulturu Japana. Najviše se razvijala u turbulentnom periodu japanske istorije iako je nastala mnogo ranije. Dokazi o njenom postojanju mogli su se naći u raznim dokumentima, skrolovima, pričama i hronikama, mada je mnogo toga ostalo neotkriveno jer se njena istorija diskretno prenosila između porodica i zatvorenih grupa.
Postoji nekoliko originalnih tekstova: Bansenshukai, Ninpiden i Shoninki, koji opisuju ovu veštinu, ljude koji su je praktikovali i način njenoga praktikovanja i izučavanja.
Mnogi filmovi ali i ostali mediji predstavljali su pogrešno ovu veštinu, kroz karaktere superheroja ili plaćenih ubica koji su se maskirali u crno, ne ulazeći dublje u japansku istoriju, ali Ninjutsu je bila veština mnogo veća od toga, ona se sastojala od tehnika i znanja stvorenih radi prikupljanja informacija i stapanja u okoliku i društvo, kao i različitih veština, praksi i verovanja koji čoveka čine snalažljivijim, otvorenim i sposobnim…celovitim.
Danas ona uključuje razne tehnike sa i bez oružja iz 9 škola, strategije borbe, trčanja, sakrivanja, goloruka borba protiv oružja, kao i veliki dijapazon tradicionalnog oružja koje se koristilo, ali je njena esencija bila u metodama infiltracije i skupljanja informacija.

Istorijske okolnosti
U istorijskim zapisima termini Ninjutsu i Nindža se nisu koristili nego se upotrebljavao izraz Shinobi. Sam kanji koji označava Ninjutsu se sastoji iz dva simbola: Nin - Shinobi, i Jutsu - tehnika. Postoje razna tumačenja znaka Shinobi (nečujan, sakriven, izdržljiv) koji se sastoji iz dva kanji-ja: Prvi koji je iznad označava mač a drugi srce/duh (kokoro). Najrasprostranjenije mišljenje je da ovo označava "Imati duh oštar kao mač", ali postoje i druga objašnjenja: "Oštrica je sakrivena u srcu/duhu". Može se tumačiti i kao sakrivanje namere, jer u realnoj borbi namere nema, zato nema ni tehnike. Svi ovi nazivi su opisivali način života, osobine i veštine Shinobija. Pored ovoga izraza koristili su se još i nazivi: ukami, rappa, seppa.
Prvi tragovi Ninjutsua se još povezuju sa knjigom Sonbu no heiho (Sonshi No Heiho) - Umeće ratovanja, is 6tog veka pre nove ere čiji je autor Sung Tzu(Sonshi na japanskom). Kako istoričari tvrde, neki fundamenti Ninjutsua se pojavljuju u ovoj knjizi. Postoji nekoliko istorijskih činilaca koji su značajno uticali na razvoj Ninjutsua. Prvi je bio doseljavanje kineskih ratnika, učitelja i sveštenika koji su putovali planinama Japana (Honshu region - Iga, Koga, >Wakayama, Yamanashi....) i širili donešeno znanje o borilačkim veštinama, vojnoj strategiji, religiji, kulturi i medicinu iz Kine, Indije, Tibeta i ostalih delova sveta. U nekim izvorima se tvrdi da su znanja još prenošena preko Bodi Darme koji je spojio meditaciju i elemente borilačke veštine naučene u Shao Lin hramu.
Drugi činilac je bio preuzimanje znanja od planinskih asketa i sveštenika Yamabushija koji su ujedinili sva znanja preneta od strane doseljenika, a praktikovali su Shugendo, verske rituale koji su se sastojali od asketizma i Šintoizma i bili su veoma bliski sa priodom. Oni su postali jaki ratnici koji su posedovali znanje o borilačkim veštinama ali i ezoteričnim (MIkkyo) znanjima. Često su bili proganjani od strane carske vojske jer su ometali političke interese toga vremena.
Da bi se u potpunosti razumeo Ninjutsu i njegov razvoj, treba da se uroni u borbenu kulturu Japana u tom periodu, kada je veština nastajala i Japan bio strogo podeljen na klase a Šinobi ratnici radili za pokrajinske vladare, Shogune i prinčeve.
Najpoznatije i najjače familije su se nalazile u japanskim oblastima Iga i Koga, danas poznate kao Mie i Shiga.
Vremenski periodi i Ninjutsu
za njega je vezan prvi pomen Ninjutsua, odnosno Shinobija. Shotoku je zbacio sa trona svoga protivnika i uveo Budizam za zvaničnu religiju Japana 592g. a u tome su mu pomogle informacije sakupljene od Shinobija koje je angažovao.
zvani Zlatno doba, je period u kome se pojavljuje Jamabusi Heiho koji je predstavljao strategije i metode planinskih naseljenika i asketa razvijenih iz kineskih borilačkih strategija. Jamabushi-ji su u tajnosti razvijali sistem Mikkyo koji je u sebi sadržao mudre, kao i mantre.
Prema Shoniniki-ju u ovom periodu, tokom Genpai rata se prvi put otvoreno koriste usluge Shinobija. Fujiwara Chikado, Koga Saburo i Hattori su prve nindža porodice koje se pojavljuju oblasti Iga first ninja families to appear in Iga. Ninjutsu se polako razvija a najistaknutije porodice postaju one iz oblasti Iga i Koga.
Japan je bio podeljen na provincike kojima su vladali vojni zapovednici, Daimyoi. Između takvih zapovednika bile su vrlo česte borbe za moć i prevlast. Njihove vojske su se otvoreno sukobljavale, a u tim borbama su se borili i ginuli mnogi ratnici – Samuraji (bushi). Za samuraja je bila čast poginuti u otvorenoj borbi za svoga gospodara, jer im je tako nalagao njihov kodeks časti – Bushido – ‘Put Ratnika’. Daimyoi su za specijalne potrebe špijunaže, raznih diverzija, upotrebljavali Shinobije, jer oni, za razliku od samuraja, nisu bili pratili Bushido kodeks.
U ovom periodu nastala je škola koja se zove Togakure ryu, koju je stvorio Daisuke Togakure.
Ovo je bio zlatni period Ninjutsua nazvan po gradu Kamakura, gde je prva linija Shoguna vladala. U ovom periodu dolaze pretnje spolja, od strane Mongola, koje su brzo ugašene. Ninđucu nastavlja da se razvija. Postojalo je mnogo nindža klanova ali sve njihove tehnike i načini rada su originalno poticali iz Igr rya i Koga ryua.
Šogunati se smenjuju i ratovi i zavere se nastavljaju, do trenutka dok poslednji šogun nije smenjen od strane Oda Nobunage.
Ovo je period velikih previranja u Japanu. Počeo je ratom koji je srušio japanski feudalni sistem pod Ashikaga Shogunatom a završio se kada je sistem ponovo osnovan pod Tokugava Shogunatom. Ovo je vreme Ninjutsua u kome se pišu prvi dokumenti za prenos znanja i veštine. Oda Nobunaga se probija od vojskovođe na sve veće pozicije i bori se za vlast.
Oda Nobunaga vodi kampanju da ubije što više budističkih sveštenika i nindži. On pustoši Igra provincije, ali ubrzo je ubijen od strane Koga nindži. Smatran je za jednog od najokrutnijih Daimyoa koji je ubio mnoge religiozne ljude i opustošio Japan. Tokugawa Ieyasu postaje Shogun 1603 angažujući nindže iz Ige i Koge na čelu sa njihovim zaštitnikom i vođom Hatori Hanzom.
Ovo je bio period mira, i socijalnog napretka, nakon veoma dugog perioda ratovanja. Potreba za nindžama je smanjena, tradicija i učenja se tajno prenose. Postojao je još mali broj nindža klanova koji su bili protiv Shogunata i Hanzoa, ali pomeni polako nestaju.